Egy kávézó megnyitásának költségei
Jan 29, 2023
Sokak álma egy kávézó megnyitása, de egyben nagy befektetés is. Fontos megérteni az összes költséget, mielőtt belevágnánk egy kávézó megnyitásába, hogy biztosan megengedhessük magunknak a hosszú távú befektetést. Íme egy lista a leggyakoribb költségekről, amelyekkel egy kávézó megnyitásakor találkozhatunk.
Egy kávézó megnyitása 250 000 és 3 millió svéd korona közötti költséggel jár, attól függően, hogy milyen típusú kávézót szeretnél nyitni. Az ételszállító teherautók, kioszkok és kávézók ára 250 000 és 750 000 svéd korona között mozog, de néhány kisebb kávézó már 50 000 koronával is elindult. A hagyományos, ülőhelyekkel rendelkező kávézók azonban közel 800 000 svéd koronát igényelnek. A helyiségek mérete döntő tényező, mivel a nagyobb terekért magasabb bérleti díjakat kell fizetni, valamint a belső térért és a személyzetért is többet.
Helyszíni költségek
Egy kávézó megnyitásának fő költségei a helyiség költségei. Ide tartozik a helyiség bérleti díja, a helyiségben szükséges változtatások és a tanácsadás. A oldalról A helyszín. Ezek a költségek a helyszín méretétől, elhelyezkedésétől és a tömegközlekedéshez való hozzáféréstől függően változnak.
Bútorok és berendezések
A következő nagy kiadás a bútorok és a berendezések. Ide tartoznak az asztalok, székek, kávéfőzők, mosogatógépek, hűtőszekrények, fagyasztók, fűtőberendezések, lámpák és még sok más. Fontos, hogy kiváló minőségű berendezésekbe fektessünk be, hogy kávézónk professzionális megjelenésű és hangulatú legyen.
Felszerelés
Kávézó nyitásakor elengedhetetlen a készlet. Ilyen például a kávé, tea, cukor, tej, csészék, tányérok, evőeszközök és még sok más. Azt is figyelembe kell venni, hogy a kávézó működésének fenntartása érdekében rendszeresen frissíteni kell a készletet.
Személyzet
A személyzet felvétele egy másik nagy kiadás egy kávézó nyitásakor. Szakácsokat, pincéreket és csaposokat kell felvenned. Azt is figyelembe kell venned, hogy fizetéseket, biztosításokat és egyéb költségeket kell fizetned az alkalmazottaidnak.
Marketing
A marketing fontos része egy kávézó megnyitásának. Hirdetned kell az új vállalkozásodat, hogy ügyfeleket vonzz. Ez magában foglalja a hirdetéseket a helyi újságokban, a közösségi médiában és más weboldalakon.
Kezd azzal, hogy tervet készítesz
Mielőtt kávézót nyitnál, fontos, hogy legyen egy terved. Ennek a tervnek tartalmaznia kell egy részletes költségvetést, egy marketingstratégiát, a célközönség leírását, valamint a termékek és szolgáltatások leírását. Egy tervvel világos képet kapsz arról, hogy mit szeretnél elérni, és milyen lépéseket kell megtenned a megvalósításához.
Fontos, hogy részletes költségvetéssel rendelkezzünk egy kávézó megnyitásakor, hogy tiszta képünk legyen az összes költségről, és megfelelően felkészülhessünk. Íme egy áttekintés a főbb költségekről, amelyeket figyelembe kell venni:
Helyszín/telephely költsége
A helyiségek költsége fontos tényező egy kávézó megnyitásakor. Ügyelni kell arra, hogy ne lépje túl az értékesítési előrejelzések 15%-át. Fontos, hogy megfelelő helyszínt találjon, amely megfelel a célközönségnek, és nem túl drága.
A kávézó működtetéséhez szükséges felszerelés
A felszerelés egy másik fontos költség, amit érdemes figyelembe venni. A kávéfelszereléstől kezdve a bútorokig és a kávézó működtetéséhez szükséges felszerelésekig mindenbe be kell fektetni. Ezeknek a berendezéseknek a költsége meghaladhatja a teljes költségvetés 50%-át. Fontos, hogy a minőséget válasszuk a mennyiség helyett, hogy ne kelljen mindent túl hamar lecserélnünk. Az olyan tételek, mint a kávé, az italok és a tej, nem haladhatják meg az értékesítési előrejelzések 40%-át.
Személyi költségek és szakmai szolgáltatások
A személyzeti költségek és a szakmai szolgáltatások költségei szintén fontosak, amelyeket figyelembe kell venni egy kávézó megnyitásakor. Ide tartoznak az alkalmazottak és az alvállalkozók. Gondoskodni kell arról, hogy a legkompetensebb embereket alkalmazza, hogy kávézója a lehető leghatékonyabban működjön.
Adók
Az adók egy másik fontos tényező, amelyet figyelembe kell venni egy kávézó megnyitásakor. Általánosságban elmondható, hogy az üzemi bevétel körülbelül 35%-át teszik ki. Győződjön meg arról, hogy megértette az összes adózási szabályt és előírást, hogy elkerülje a későbbi meglepetéseket.
Egyéb költségek
Az egyéb általános költségek közé tartoznak az engedélyek és licencek, a biztosítás, a karbantartás, a kellékek, például a bögrék, evőpálcikák, poharak és egyebek. Ügyeljen arra, hogy mindezeket a költségeket tartalmazza a költségvetésében, hogy teljes képet kapjon.
Összefoglalás
Egy kávézó megnyitása nagy befektetés, és fontos megérteni az összes költséget, mielőtt belevágna. A fő költségek a helyiségek, a bútorok és a berendezések, a készlet, a személyzet és a marketing. Mielőtt elkezdené megnyitni a kávézóját, fontos, hogy készítsen egy tervet, amely tartalmaz egy részletes költségvetést, egy marketingstratégiát, a célközönség leírását, valamint a termékek és szolgáltatások leírását.