Ennyibe kerül egy kávézó indítása
Jan 29, 2023
Egy saját kávézó indítása sokak számára álom lehet, de fontos tudni, hogy valójában mennyibe kerül, mielőtt pénzt és időt fektetnél bele. Itt összegyűjtöttük az összes információt, amely szükséges ahhoz, hogy segítsünk neked felmérni a költségeket a saját kávézó indításához.
A kávézó indítása 250 000 és 3 millió korona között mozog, attól függően, hogy milyen típusú kávézót szeretnél nyitni. Az étel autók, kioszkok és kávéstandok 250 000 és 750 000 korona között költséget jelenthetnek, de egyes kisebb kávézók már 50 000 koronával is elindultak. A hagyományos kávézók ülőhellyel azonban közel 800 000 koronát igényelnek. Az üzlet mérete meghatározó tényező, mivel nagyobb helyekhez magasabb bérleti szerződés szükséges, valamint több a belső térre és a személyzetre.
Helyiség és felszerelés
A kávézó indításának egyik legnagyobb költsége a helyiség megtalálása és bérlése. A helyiség ára változik attól függően, hogy hol található, mekkora a nagysága és milyen mértékben áll rendelkezésre hely. Számolj arra, hogy havonta 10 000 és 50 000 korona között kell fizetned egy helyiségért, attól függően, hogy ezek a tényezők milyen mértékben befolyásolják.
Miután megtaláltad a helyiséget, eljött az idő, hogy megvásárold az összes szükséges felszerelést. Ez mindent magában foglal, a kávéfőzőktől és hűtőszekrényektől kezdve a székekig és asztalokig. Könnyen számolhatsz 100 000 koronás vagy annál nagyobb költséggel az összes szükséges felszerelés megvásárlásához.
Készlet és alapanyagok
A kávézó működtetéséhez szükséged van egy készletre is alapanyagokból. Ez mindent magában foglal a kávétól és teától kezdve a kenyérig és süteményekig. Számolj 10 000 és 20 000 korona közötti költséggel havonta, hogy a készleted jól feltöltve maradjon.
személyzet
A kávézó nem egy egyszemélyes show, és szükséged van személyzetre, hogy minden gördülékenyen működjön. Fel kell venned egy vagy két baristát, egy szakácsot, ha ételt tervezel felszolgálni. Számolj azzal, hogy mennyi fog menni a bérekre és a munkáltatói járulékokra és adókra.
Marketing és reklám
Annak érdekében, hogy a kávézód kiemelkedjen és vonzó legyen a vásárlók számára, fontos, hogy erős marketingstratégiát dolgozz ki. Számolj 5 000 és 10 000 korona közötti költséggel havonta a marketingre és reklámra.
Alapanyagok költségei
A kávézó működtetése során az egyik legnagyobb költség az alapanyagok költsége. Ezek közé tartoznak az élelmiszerek, mint a kávé, tea, tej, cukor és péksütemények, valamint az italok és gyümölcsök. A termékek magas minőségének és jó ízének biztosítása érdekében fontos, hogy megbízható és magas színvonalú beszállítóktól válassz alapanyagokat. Az alapanyagok ára változhat az évszaktól, régiótól és a beszállítótól függően, ezért fontos az árak összehasonlítása és a beszállító gondos kiválasztása.
Számos módja van az alapanyagok költségeinek csökkentésére. Az egyik módja, hogy szezonális alapanyagokat tartalmazz a menüben, mint például eper nyáron és fahéjas csiga karácsonykor. Egy másik módja, hogy olcsóbb alapanyagokat válassz, például zabpehely használata mandulaliszt helyett a süteményekben.
Egyéb költségek
A nyersanyagok költségein kívül sok más költséget is figyelembe kell venni, amikor kávézót indítasz. Ezek közé tartozik a bérleti díj, bútorok, eszközök, marketing, személyzet és biztosítások. A költségek csökkentése érdekében fontos, hogy alaposan megtervezd, és gondosan válaszd ki a termékeket és szolgáltatásokat.
Fontos tényező még az adószabályok és díjak figyelembevétele is. Fontos, hogy tájékozódj arról, hogy milyen szabályok és díjak vonatkoznak a tevékenységedre, és tervezd be őket a költségvetésedbe.
Összegzés
A kávézó indításának költségei jelentősek, és magukban foglalják az alapanyagok, bérleti díjak, bútorok, eszközök, marketing, személyzet és biztosítások költségeit. A költségek csökkentése és a nyereséges működés biztosítása érdekében fontos alaposan tervezni és gondosan választani a termékeket és szolgáltatásokat.